به گزارش اقتصادنیوز، محمدرضا نعمت‌زاده امروز( سه شنبه 17 آذر 1394) در همایش توسعه همکاری‌های تجاری ایران و فنلاند، انجام سرمایه‌گذاری مشترک با این کشور را منوط بر ایجاد توازن در صادرات و واردات میان دو کشور دانسته و گفته است: رقم واردات جمهوری اسلامی ایران از کشور فنلاند به مراتب بیشتر از صادرات ایران به کشور است، لذا با سرمایه‌گذاری‌های مشترک و تولید محصولات و خدمات مشترک می‌توان به بازارهایی که در اختیار کشور فنلاند است محصولات‌مان را صادر کنیم.
 

آنطور که خبرگزاری ها گزارش داده اند، او درباره قراردادهای خودرویی که در حال انجام است نیز اظهار کرده است: صادرات 30 درصد از خودروهای تولیدی را در دستور کار این قرار‌داد‌ها گذاشته‌ایم و یک ماه دیگر این قرار‌دادها امضاء خواهد شد و شرکت‌های طرف قرار‌داد نیز مشخص می‌شوند به هر حال تفاهمات انجام شده و شرکت‌های طرف قرار‌داد منتظر عملیاتی‌شدن برجام هستند. نعمت‌زاده در این باره نیز توضیح داده است: این قرار‌داد‌ها با خودروسازانی از کشورهای فرانسه، آلمان و سوئد نهایی شده و با کشورهای دیگری چونژاپن  و ایتالیا در مراحل اولیه قرار دارد

تکنولوژی، سرمایه‌گذاری و صادرات سه‌امتیازی هستند که پس از مذاکره‌ها باید برای یک قرارداد برد-‌برد در نظر گرفته شود. کارشناسان معتقدند اگر غیر از این برای ایران اتفاق بیفتد، بدون شک ما بازنده و طرف خارجی برنده این مذاکره‌ها خواهد بود.  کارشناسان معتقدند موفقیت ما در این همکاری‌ها مشروط بر این است که چقدر می‌توانیم در جریان این مذاکره‌ها موفق عمل کنیم اما به هر حال فعلاً برای قضاوت کمی زود است و در آینده زوایای این همکاری مشخص خواهد شد. در این سال‌ها شاهد بودیم که ژاپنی‌ها و کره‌ای ها آمدند و منفعتی از بازار و صنعت ایران به دست آوردند و یکباره رها کردند و رفتند. حرکت هوشمندانه در این مسیر شرط اصلی برد در این مذاکره‌ها و همکاری‌هاست. به هر حال هنوز نحوه همکاری‌ها مشخص و شفاف نیست ولی اگر قرار باشد تکرار اتفاقات تلخ همکاری‌های گذشته باشد، مذاکراتی در کار نباشد، بهتر است.

به روز رسانی1:  مورخ 4 دی ماه 1394 منبع: خبرآنلاین

اقتصادنیوز نوشت: نمایندگی رسمی آئودی در ایران هفته آینده از محصولات واردات خود برای عرضه در بازار کشورمان رونمایی خواهد کرد تا این خودروساز آلمانی رسما فعالیت خود را در بزرگترین بازار خودرو خاورمیانه آغاز کند.پس از توافق هسته‌ای برخی از بزرگان صنعت خودرو دنیا آمادگی ورود خود به بازار ایران از طریق ارائه نمایندگی رسمی را آغاز کرده‌اند که در این میان شرکت آئودی که از زیر مجموعه‌های گروه خودروسازی فولکس‌واگن به شمار می‌رود، فعالیت خود را رسما در ایران آغاز کند. شرکت رامک خودرو که هم‌‌اکنون محصولات سانگ یانگ کره جنوبی را در کشور عرضه می‌کند، نمایندگی رسمی فروش محصولات آئودی را نیز کسب کرده تا از این طریق به توسعه فعالیت‌های خود در بازار ایران بپردازد. قرار است اواسط هفته جاری با حضور برخی خبرنگاران و مدیران صنعت خودرو کشور رونمایی از برند آئودی در ایران صورت گیرد که به نظر می‌رسد فولکس واگن پیش از آنکه با خودروسازان ایرانی به عنوان شریک تجاری به توافق برسد واردات محصولات یکی از کارخانه‌های زیرمجموعه‌اش را به ایران آغاز کرده تا در بازار وارداتی کشورمان صاحب سهم شود. پیش از این نیز برند دی اس از زیر مجموعه‌های شرکت سیتروئن فرانسه رسما از این برند در تهران رونمایی کرده بود تا بدین ترتیب رقابت در بازار خودروهای وارداتی ایران بیشتر شود. بنا به گفته رئیس انجمن واردکنندگان خودرو سالانه برای 50 هزار دستگاه خودرو وارداتی تقاضا وجود دارد که این رقم در سال 1404 به حدود 300 هزار دستگاه خواهد رسید. در حال حاضر برند هیوندایی بیشترین فروش را در بازار خودرو ایران به خود اختصاص داده است.
 
به روز رسانی2: مورخ 6 دیماه 94
خبر حضور این خودروساز تکذیب شد. مشروح خبر را اینجا بخوانید. 
به روز رسانی3: مورخ 21 دیماه 94

خبرآنلاین به نقل از ایسنا نوشت: سازمان توسعه تجارت پس از بررسی درخواست‌های ارایه شده در خصوص واردات دو مدل خودروی شورولت و یک مدل خودرو اُپل آلمان، مجوز واردات آنان را صادر کرد.

 این سازمان در نامه‌ای به مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه گمرک ایران، اعلام کرده است: با توجه به نامه دفتر صنایع خودرو و نیرومحرکه درخصوص خودروی سواری قابل ورود با نشان تجاری Chevrolet، با رعایت آیین‌نامه ضوابط فنی واردات خودرو و رعایت سایر مقررات و مطابق با مدل‌های مندرج در گواهی نمایندگی صادره مرکز اصناف و بازرگانان با اعتبار دوره زمانی 29 آذرماه 98، اقدام شود. نیروی محرکه اعلام کرده است که واردکننده در نظر دارد دو مدل خودرو شورولت AVEO و TRAX کره جنوبی را در حجم موتورهای 1400 تا 1800 در دو گروه شاسی‌بلند و هاچ‌بک وارد کشورمان کند. در مجوز صادر شده درخصوص خودرو اُپل هم آمده است: با توجه به نامه صنایع خودرو و نیرو محرکه در خصوص خودروی سواری قابل ورود با نشان تجاری OPEl، طبق قوانین و مقررات اقدامات شود. خودرو درخواستی برای این برند نیز insignia limousine nbبا حجم موتور 1998 اعلام شده است.

به روز رسانی4 : مورخ 28 دی ماه 1394

به گزارش خبر آنلاین گروه صنعتي ایران‌خودرو بزرگترين خودروساز خاورميانه و شركت آلمانی دايملر، به عنوان بزرگترین تولیدکننده کامیون در جهان و مالك چندین شرکت تابعه و برند بزرگ خودروسازی همچون مرسدس بنز، مرسدس-آام‌گ و اسمارت با امضاي يك تفاهم‌نامه، همكاري استراتژيك خود را براي ايجاد دو شركت مشترك آغاز كردندتا يك قطب توليد خودروهاي تجاري در منطقه را ايجاد كنند. دايملر اعلام كرده براي تحقق اين برنامه ها دفتر خود در تهران را در سه ماه نخست سال 2016 ايجاد مي‌كند. مشروح خبر را اینجا بخوانید. همچنین بنا به گفته مسئولان ایران خودرو مذاکرات برای تولید سه مدل 208، 301، 2008 از خودروهای پژو در ایران نهایی شده است

به روز رسانی 5: مورخ 2 بهمن ماه 1394

همشهری آنلاین از از تصميم  کیا موتورز کره جنوبی براي صادرات 20 هزار دستگاه خودرو به بازار ايران در سال 2016 ميلادي خبر داد.  این در حالی است که سایر شركت‌هاي معتبر خودروسازی دنيا ازجمله پژو، رنو، دايملر، ولوو، فيات و سوزوكي براي بازگشت به ايران و فولكس واگن آلمان براي سرمايه‌گذاري در كشورمان تلاش می کنند.   

با توجه به وضعیت صنعت خودروی داخلی، باید دید آیا مشارکت با شرکتهای معتبرجهانی می تواند این صنعت را نجات دهد؟ نظر شما چیست؟

ارسال نظرهای شما :

نظری ثبت نشده است.