به گزارش تازه نیوز نمایندگانی از شرکتهای آلمانی فعال در صنعت خودرو به ایران آمدند.

درحالیکه به نظر می رسد آلمان ها مصر ترین کشور در مشارکت و سرمایه گذاری در کشورمان هستند، امروز (شنبه 9 آبان 1394) نمایندگان شرکت های بی ام دبلیو، آئودی و زیمنس در صدر هیاتی وارد تهران شدند. 

 

به گزارش «پترومی»، «ایلزه ایگنر» وزیر اقتصاد ایالت باواریا درصدر هیاتی ۱۳۰ نفره به ایران آمدند که دیدار آنها از ایران تا ۱۳ آبان به طول می انجامد. در این سفر که نمایندگانی از شرکت های بی ام دبلیو، آئودی و زیمنس که در ایالت باوریا مستقر هستند، وزیر اقتصاد این ایالت را همراهی می کنند.قرار است روز اول نوامبر (۱۰ آبان) به طور رسمی دفتر گسترش تجارت باواریا را در تهران، افتتاح شود.* ایگنر نیز در بیانیه ای اعلام کرد: پایان قریب الوقوع تحریم های ضد ایرانی می تواند آغازکننده دوره تازه ای در روابط تجاری میان ایران و این ایالت واقع در جنوب آلمان فدرال باشد. وی تاکید کرد: ایران بازار بسیار جذاب و پرسودی برای شرکت های اروپایی است. میزان صادرات ( ایالت) باواریا به ایران در سال ۲۰۱۴ حدود ۲۲۰ میلیون یورو بود که نسبت به ۵ سال پیش از آن ۵۰ درصد کاهش یافته است. به گفته برترام بروشرات رئیس اتحادیه اقتصاد و صنعت ایالت باواریا، این ایالت دارای 522 میلیارد یورو درآمد ناخالص ملی داخلی است که 17 درصد از درآمد ناخالص ملی آلمان را تشکیل می‌دهد. *

 

از سوی دیگر به گزارش اقتصادنیوز، در حالی که ایران  تا سال 90  خود را به آرامی به 10 کشور برتر تولید کننده خودرو از نظر تیراژ نزدیک  کرده بود   طی 4 سال اخیر با کاهش رشد تولید چندین پله  سقوط را در رده بندی جهانی  تجربه کرده است.آمار انجمن جهانی خودرو‌سازان از میزان تولید خودرو در کشورهای مختلف جهان طی سال 2010 میلادی حاکی از آن است که ایران با تولید 1.5 میلیون خودرو رتبه 13 را بین کشورهای خودرو‌ساز دنیا دار بود. اما حالا این رتبه به جایگاه 17 با میزان تولید یک میلیون 90 هزار دستگاه خودرو* در سال کاهش پیدا کرده استبا این روند، اگر تولید خودروهای به روز در کشورمان را حساب کنیم ایران با تولید حدود 200 هزار دستگاه،  قدرت تولید خودرو های مدرنش نصف قدرت تولید در کشور کوچک تایوان است.  واقعیت این است که کشورهای پیشرویی مانند ایتالیا با فیات و فراری حدود 800 هزار و انگلستان با لندرور ،جگوار،مینی ماینر و واکسهال 1.5 میلیون خودرو در سال تولید می کند پس حالا به نظر نمی رسد ما با تولید 1 میلیون خودرو واقعا جلوتر از ایتالیا و انگلستان باشیم .

منبع عکس: سنگاپور پرس

براساس این آمار جایگاه نخست در صنعت‌ خودروسازی به کشور چین تعلق دارد چین در سال2010 بیش از 18.5 میلیون دستگاه در سال خودرو تولید کرده بود که این عدد در سال 2014 به 23 میلیون 722 هزار دستگاه رسیده است . در سال 2014 پس از کشور چین کشور آمریکا با تولید سالانه 11.6 میلیون، ژاپن با تولید 9.7 میلیون و آلمان با تولید 5.9 میلیون دستگاه خودرو ،رده‌های دوم تا چهارم را به‌خود اختصاص داده‌اند. کشور کره جنوبی نیز که همزمان با کشورمان پای به عرصه صنعت خودرو گذاشته با تولید سالانه 4.5 میلیون دستگاه در مکان پنجم این رتبه‌بندی قرار گرفته است

 

به کجا می رویم و راهبرد صنعت خودرو کدامست؟ توضیحات بیشتر را از سایت تجارت نیوز بخوانید.

بروز رسانی:* اخبار بیشتر در مورد راه اندازی این اتاق را از لینک خبرگزاری فارس ( مورخ 11 آبان 1394) بشرح ذیل بخوانید. 

tp://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13940811001206

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13940811001028

 

به روز رسانی 1: مورخ 5 دیماه 1394

تحولات فوق در شرایطی روی می دهد که شرکت ژاپنی تویوتا در نوامبر خودروهای بیشتری در مقایسه با فولکس واگن فروخت و برای پنجمین ماه متوالی عنوان پرفروش‌ترین خودروساز جهان را حفظ کرد. به گزارش ایسنا، این خودروساز ژاپنی در شرایطی که فولکس واگن همچنان گرفتار بحران به وجود آمده از افشای رسوایی آلایندگی دیزلی است، پرفروش‌ترین خودروساز جهان در سال 2015 شناخته خواهد شد. طبق اعلام تویوتا، این خودروساز در فاصله ژانویه تا نوامبر مجموعا 9.21 میلیون خودرو فروخته است که بالاتر از 9.10 میلیون خودروی به فروش رفته از سوی فولکس واگن در مدت مشابه است. تویوتا که از اواسط تابستان به این طرف پرفروش‌تر از رقیب آلمانی خود بوده است، انتظار دارد امسال را با فروش 10.1 میلیون خودرو به پایان برساند.

بر اساس گزارش فوربس، پس از تویوتا و فولکس واگن، جنرال موتورز در رتبه سوم پرفروش‌ترین خودروساز جهان در سال 2015 قرار می‌گیرد.

 

به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت، هدف ایران تولید 3 میلیون خودرو در سال( با کمک آلمانها) است. آقای نعمت زاده به آلمان‌ها وعده داد به شرط تولید خودرو در ایران، از موتورهای تولید آلمان در خودروهای ایرانی استفاده شود. به این ترتیب به نظر می رسد یکه تازی فرانسوی ها (از طریق شرکتهای رنو و پژو  در سالهای قبل) و چینی ها در سالهای اخیر در صنعت خودرو ایران رو به اتمام است. شما چه فکر می کنید؟

 

به روز رسانی 2: مورخ 10 فروردین 1395 - اقتصادنیوز

فولکس واگن به زودی شریک تجاری خود را از بین دو شرکت بخش خصوصی ، معرفی خواهد کرد. این شرکتها عبارتند از ماموت که مالک آن خاندان فردوس است  و شرکت صنایع خودروسازی کرمان وابسته به موسسه مولی الموحدین کرمان دو شرکت بخش خصوصی هستند که مذاکرات خود را به طور جدی با فولکس آغاز کرده اند تا در بخش تولید خودروهای سواری و تجاری با این شرکت به توافق برسند.

به روز رسانی 3: مورخ 13 مرداد 1395 - عصر ایران

تولید موتور ایرانی-آلمانیصنعت خودرو به سمت استفاده از موتورهای 3سیلندر توربو شارژ با قدرت بیشتر همزمان با مصرف سوخت و میزان آلایندگی كمتر حركت كرده است، با این رویكرد ایران خودرو و شركت ماهله آلمان قرارداد طراحی و تولید خانواده ای از موتورهای 3سیلندر به ارزش500 میلیارد تومان را امضاء كردند.شركت ماهله یکی از 20 شرکت برترطراحی قوای محرکه خودرو و بزرگترین شریک توسعه قوای محركه به شمار می رود. این شركت دارای 75 هزار نیروی کار و بیش از 170 سایت تولیدی در كل دنیا است.این شرکت خدمات مهندسی خود را در کشورهای مختلفی از جمله آمریکا، آلمان، برزیل و انگلیس ارائه می کند.مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو کاهش زمان توسعه محصول از 46 ماه به 30 ماه را از جمله ویژگی این قرارداد همكاری ذكر كرد و گفت: 57 میلیون یورو از رقم کل پروژه، توسط مهندسان و کارشناسان ایران خودرو انجام خواهد شد.
 

ارسال نظرهای شما :

نظری ثبت نشده است.