به گزارش مهر*، مدیران عامل دو غول بزرگ فولادی و آلومینیوم ایتالیا در دیدار با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت پیشنهاد ۴ میلیارد یورویی برای مشارکت در اجرای طرح‌های فولاد و آلومنیوم را ارایه و اعلام کردند که این برنامه در راستای گسترش روابط اقتصادی ایران و ایتالیا محسوب می شود.
شرکت‌های دانیلی و فاتا در ۲۵ سال اخیر در ایران طرح‌هایی در بخش‌های فولاد و آلومینیوم به صورت ای. پی. سی. اف (طراحی، ‌ تامین و خرید تجهیزات، ‌ اجرا و تامین مالی) به اجرا درآورده اند و اکنون با توجه به دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین المللی و ایجاد زمینه های بسط روابط اقتصادی با کشورهای دنیا، ‌خواهان سرمایه گذاری در طرح‌های معدنی و صنایع معدنی ایران شده اند.
با نهایی شدن تفاهمنامه مربوطه، قرار است دو طرف با تاسیس شرکت مشترک، یک طرح ۶.۵ میلیون تنی تولید گندله سنگ آهن و یک طرح ۳ میلیون تنی آهن اسفنجی در ایران به اجرا درآورند. میزان سرمایه گذاری طرف ایتالیایی ۶۰ درصد و ایمیدرو ۴۰ درصد خواهد بود.
منبع خبر: تجارت نیوز- تاریخ درج: 13 آبان 1394
منبع عکس: economywatch.com

به روز رسانی1: مورخ 23 آبان 1394 

بر اساس جدیدترین اخبار از دنیای اقتصاد** در هفته دوم آذر ماه نیز هیات تجاری و سرمایه‌گذاری ایتالیا با حضور بیش از 200 نفر از فعالان تجاری، صنعتی و معدنی با موضوع صادرات، واردات، انتقال تکنولوژی و سرمایه‌گذاری مشترک دوباره به ایران خواهند آمد. بر اساس این گزارش، ایتالیا هشتمین قدرت بزرگ اقتصادی جهان (پس از آمریکا، ژاپن، آلمان، چین، انگلستان، فرانسه و برزیل) و چهارمین قدرت اقتصادی اروپا است. کمی بیش از 23 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور از ارزش افزوده بخش صنعت حاصل می‌شود. بر اساس آخرین گزارش سازمان توسعه و همکاری اقتصادی (OECD) که در سال 2013میلادی منتشر شده است، حدود 4 درصد ارزش افزوده کل صادرات جهان توسط ایتالیا جذب شده است. همچنین ایتالیا پنجمین صادرکننده تولیدات صنعتی پس از آمریکا، آلمان، چین و ژاپن است. ایتالیا در گزارش رقابت‌پذیری که هر سال توسط مجمع جهانی اقتصادی منتشر می‌شود، رتبه 43 را دارد.

** مشروح این خبر را با عنوان فرصت‌های طلایی سزارها برای ایران از لینک زیر بخوانید:

 http://www.donya-e-eqtesad.com/news/961533

به روز رسانی 2- مورخ 7 بهمن 1394

به گزارش  دنیای اقتصاد و به نقل از خبرگزاری فارس،  شرکت «انی» ایتالیا که پیش از این هم در پارس جنوبی، فعالیت داشته است پیشنهادی ۴ میلیارد دلاری برای توسعه تنها فاز باقی‌مانده پارس جنوبی، پیشنهادی را به مدیران صنعت نفت ارائه کرده است. این شرکت ،  میزان سرمایه‌گذاری مورد نیاز برای فاز 11 را 4 میلیارد دلار و زمان اجرای پروژه و رسیدن به تولید اولیه را 36 ماه اعلام کرده است. 

ارسال نظرهای شما :

نظری ثبت نشده است.