شركت MDWind موسوم به غول مهندسى توربين‌هاى بادى اروپا، پس از حضور موفق در پروژه‌هاى بادى ١٢ كشور اروپايى، اولين سرمايه‌گذارى خارج از اروپاى خود را در ايران انجام می‌دهد. 
 

متيودسلى مديرعامل اين شركت با اعلام اين مطلب كه انتخاب جمهوری اسلامی ايران از بين گزينه‌هايى چون آرژانتين، برزيل، آفريقاى جنوبى، شيلى و تركيه، بيانگر اهميت ويژه بازار دست‌نخورده و پراستعداد انرژى بادى اين كشور است، آمادگى خود را براى انتقال فناورى توربين‌هاى بادى و سرمايه‌گذارى در عرصه آموزش نيروهاى بومى اعلام كرد. وى با معرفى شاخه آموزشى اين شركت با عنوان MDWind Academy، رئوس موارد آموزشى خود براى تكنيسين‌هاى ايرانى را در سه قالب الكترومكانيك توربين‌هاى بادى، طراحى نيروگاه بادى و مهارت تعمير و نگهدارى توربين‌ها برشمرد. 
 

دسلى با اعلام برنامه سفر تيم مديريتى MDWind به ايران در اسفند ماه سال جارى، از افتتاح رسمى مجموعه فنى اين شركت در ايران به مركزيت تهران و با عنوان MDWind Iran خبر داد. اين مركز فنى، با بهره‌گيرى از برترين فناورى‌هاى روز صنايع بادى اروپا، تمامى امكانات و ماشين‌آلات مورد نياز براى نصب، راه اندازى، تعمير و نگهدارى توربين‌هاى بادى را در ايران فراهم خواهد کرد. همچنین دكتر "حامد بهشتى"، مدير مجموعه MDWind Iran نيز ضمن مهم ارزيابى‌كردن حضور مستقيم بازيگران كليدى صنايع بادى اروپا در ايران، اين حضور را فرصتى براى تبديل كشور به نقطه ثقل صنايع بادى خاورميانه و آسياى ميانه برشمرد و با اشاره به برنامه آموزشى خود براى تربيت كادر فنى ايرانى براى تمامى خدمات مورد نياز صنعت انرژى بادى كشور، گفت: اين پتانسيل، زمينه‌ساز توانايى ايران در آينده نزديك براى صدور ظرفيت مهندسى داخل، به كشورهاى منطقه است. وی با اعلام برگزارى كارگاه تخصصى انرژى بادى توسط MDWind Iran با همكارى كميته ملى هوا و تغييرات اقليمى  و سازمان محيط زيست، برگزارى چنين كارگاه‌هايى را از وظايف ذاتى مجموعه تحت مديريت خود برشمرد و از برنامه‌ريزى براى برگزارى كارگاه‌هاى تخصصى با همكارى دانشگاه‌هاى برتر كشور داد و گفت: اطلاع‌رسانی درباره برنامه‌های تکمیلی مرتبط با این پروژه، متعاقباً انجام خواهد شد. 

در همین حال، باشگاه خبرنگاران جوان از اعلام همکاری مدیر اجرایی شرکت چند ملیتی سوئدی، انگلیسی، آلمانی و آمریکایی سواپه(swaupe) برای ایجاد پالایشگاه و انرژی نو در چابهار  خبر داد.

*منبع: باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایرنا – مورخ 14بهمن ماه 1394

به روز رسانی 1- مورخ 8 اسفند 1394- منبع: خبرگزاری تسنیم

 سازمان انرژی های نوی ایران(سانا) به منظور اعتماد بخشی به سرمایه گذاران در اقدامی جدید، به بازکردن حساب اعتبار اسنادی (LC) برای سرمایه گذاران در این بخش اقدام کرده تا این کار بیش از پیش به جذاب شدن سرمایه گذاری در انرژی های نو و تجدیدپذیر بینجامد. این حساب های اعتبار اسنادی با محاسبه مبلغ خرید تضمینی برق در 6 ماه نخست بهره برداری بوده و مبلغ محاسبه شده در حسابی به نفع سرمایه گذار پس انداز می شود تا اطمینانی برای وی در جهت نقد شدن برق تولیدی باشد. این حساب اعتبار اسنادی در صورت توافق، قابلیت تمدید برای 6 ماهه دوم را دارد.

ارسال نظرهای شما :

نظری ثبت نشده است.