مدیران ارشد شرکتهای خارجی حاضر در دوازدهمین نمایشگاه صنعت پتروشیمی، از آمادگی خود برای سرمایه گذاری در ایران خبر دادند.

به گزارش شانا و روزنامه همشهری*یورگن براندس از مدیران ارشد شرکت زیمنس با بیان این که ایران می تواند به قطب محصولات پتروشیمی در خاورمیانه بدل شود، گفت: زیمنس در این زمینه برای همکاری با تولیدکنندگان ایرانی آمادگی دارد. به گفته وی، شرکت زیمنس سالهاست برای ساخت کمپرسور و توربینهای مختلف با ایران همکاری دارد و آماده است تا با تولیدکنندگان ایرانی در بخشهای مختلف همکاری کند. وی افزود: در ایران به دلیل وجود خوراک (پتروشیمی) ، امکان سرمایه گذاری مطلوبی وجود دارد و کشورهای روسیه، ترکمنستان و قزاقستان بازارهای بسیار قوی برای محصولات صادراتی ایران به شمار می روند. براندس تصریح کرد: با بهره گیری از فناوریهای جدید و علم روز جهان، صنعت پتروشیمی می تواند جایگاه خود را در اقتصاد جهانی تقویت کند و شرکت زیمنس در این زمینه گامهای بسیار خوبی برداشته است.براندس با بیان اینکه سابقه همکاری زیمنس با ایران به سال ١٩٦٨ برمی گردد، گفت: ما می خواهیم در ایران بمانیم.

 

ژان پل لوژیه، مدیر بخش اتیلن شرکت تکنیپ فرانسه هم گفت: این شرکت به عنوان یکی از ارائه دهندگان دانش فنی آمادگی دارد فناوریهای نوین خود را به ایران انتقال دهد و آماده همکاری با صنعت پتروشیمی است. اندرو اسپایرز، از مدیران ارشد مؤسسه انگلیسی نکسانت هم در این همایش از حجم سرمایه گذاری و ظرفیتهای صنعت پتروشیمی ایران تمجید کرد و با  تأکید بر لزوم واقع بینی درباره پیامدهای رفع تحریم، اعلام کرد که بازگشت صنعت پتروشیمی ایران به شرائط عادی، به زمان نیازمند است. وی همچنین تأمین اعتباری پروژه های پتروشیمی را یکی از مهمترین چالشهای سرمایه گذاران خارجی در ایران دانست و وعده داد که در ماه ژانویه سال 2016 میلادی، شرکت نکسانت یک گزارش راهبردی درباره صنعت پتروشیمی ایران منتشر خواهد کرد.

مارتین شومیکر، مدیرعامل شرکت آلمانی اشتال آلمان نیز اظهار کرد : ما هم اکنون یک کارخانه در ایران داریم و اکنون تنها مسئله این است که چگونه فعالیتهای تجاری خود را در ایران گسترش دهیم. پیتر بورگارتس، معاون فناوریهای زیست محیطی شرکت آلمانی آیزنمان هم تاکید کرد: امیدواریم پس از تحریمها، ایران در این زمینه ها و فناوریهای زیست محیطی سرمایه گذاری کند و به همین دلیل در اینجا حضور داریمهایکو آمرمان، نماینده شرکت رولندبرگر تصریح کرد: شرکت یاد شده ٥٠ دفتر در کشورهای مختلف دارد و عمده فعالیت ما تسهیل سرمایه گذاری و مدیریت ریسک است و باید گفت که صنایع نفت، گاز و پتروشیمی ایران مزیتی مناسب برای سرمایه گذاری هستند.

روبن سورتس، نماینده شرکت بلژیکی گیز، هم از تمایل این شرکت برای مشارکت با شرکتهای ایرانی پس از آغاز صادرات پلیمر ایران به اروپا خبر داد و  اعلام کرد که این شرکت قصد دارد  پس از آغاز صادرات پلیمر ایران به اروپا، همکاری با شرکتهای ایرانی را آغاز کند. او اعلام کرد که شرکت گیز هنوز فعالیت خود را در ایران آغاز نکرده است اما قصد دارد ازماه آوریل سال ٢٠١٦ میلادی برای شرکت در نمایشگاه ایرانپلاست به ایران باز گردد. به گفته سورتس، شرکت گیز در زمینه پشتیبانی از شرکتهای صادر کننده پلیمر به اروپا فعالیت می کند و با حضور در همایش پتروشیمی ایران توانسته است ارتباطهای بسیاری با طرفهای ایرانی برقرار کند.

همایش بین المللی صنعت پتروشیمی ایران (IPF) به جز افتتاحیه با برگزاری چهار نشست تخصصی و پرداختن به بحثهای مختلف صنعت پتروشیمی ایران عصر روز دوشنبه،٢٣ آذرماه به کار خود پایان داد.

*مورخ 22 تا 25 آذر ماه 1394

 

روز 25 آذر شانا در مقاله ای ضمن بررسی مصرف خوراک پتروشیمی ها در جهان، اعلام کرد که هزینه تولید اتیلن در اروپا و آسیا حدود ٢,٥ برابر آمریکا و ١٠ برابر خاورمیانه است و این یکی از دلایل عمده جذابیت پتروشیمی ایران برای سرمایه گذاران خارجی است که از منابع بیکران اتان بهره می برد. 

بروز رسانی:  به گزارش تجارت امروز (مورخ 28 آذر) دونالد مک میلان ، مدیر ارشد بازاریابی شرکت التسون انگلستان در گفت‌و‌گو با ایرناگفت: به دلیل هزینه بسیار پایین تولید محصولات پتروشیمی در ایران، این محصولات از قدرت رقابتی بسیار خوبی در بازارهای جهانی برخوردار هستند و می‌توانند بازارها را تسخیر کنند. او افزود: این مزیت، بسیاری از سرمایه گذاران را علاقه‌مند به بررسی شرایط سرمایه‌گذاری در ایران کرده است و ما نیز با توجه به تجربه همکاری قبلی با ایران، مایل هستیم باز هم در زمینه حرفه‌ای خود که حمل و نقل دریایی انرژی است با ایران همکاری کنیم.

بنظر شما، دلیل هجوم سرمایه گذاران خارجی به پتروشیمی ایران چیست؟ 

 

ارسال نظرهای شما :

نظری ثبت نشده است.